Gå til innholdGå til kassen

Resepter

For å se og bestille dine gyldige e-resepter, velg "Kjøp reseptvare" i menyen, eller øverst på farmasiet.no.

Medisiner kan ikke leveres i postkassen, men sendes til din nærbutikk eller hjem på døren.

Hva slags resepter kan jeg bestille?

Du kan bestille alle slags e-resepter hos oss. Hvite resepter, blå resepter, H-resepter. Til deg selv og egne barn. Papirresepter har vi dessverre ikke system for å behandle over nett. Les mer om de ulike mulighetene her.

Er det trygt med resepter på nett?

  • Ja, vi benytter samme sikkerhet som skatteetaten. Du bekrefter identiteten din med Bank-ID og personlig passord før du får tilgang til reseptlisten. Etter du har logget på har du 30 minutter på å fullføre kjøpet før ny innlogging må gjøres.
  • Autoriserte farmasøyter med taushetsplikt vil ekspedere og kontrollere hver resept.
  • Varene vil sendes diskret innpakket og kun utleveres mot legitimasjon.

Hva slags medisiner kan dere levere?

Vi tilpasser sortimentet vårt løpende til etterspørsel. Ta kontakt med Kundeservice dersom du savner en vare.

Det er noen varer vi ikke kan sende av praktiske og faglige årsaker. Vi har ikke mulighet til å sende kjølevarer, ildfarlige produkter, større mengder væsker eller varer som har kort holdbarhet. Spesieltilpassede produkter lar seg heller ikke bestille på nett. Slike varer kan kun bestilles og utleveres i apotekutsalget vårt i Vestby. Ta gjerne kontakt på forhånd da vi ikke har slike produkter fast på lager.

Hvordan og hvor fort leveres medisinene?

  • Resepter som bestilles før kl 12:00 pakkes/sendes innen utgangen av neste virkedag (virkedag betyr mandag-fredag), dersom varene er på lager. Frakt tar 1-4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Se oversikt over frakttid for ulike postnummer under omtale av de ulike fraktalternativene.
  • Vi leverer varene til din nærbutikk (Pakke på hentested) eller på dør hjemme eller på arbeidsplass. Les mer om de ulike fraktalternativene her.
  • Forsinkelser kan forekomme. Dette vil da informeres om der du logger inn med BankID for å bestille.

Bestillinger med både reseptvarer og andre varer:

  • Disse bestillingene blir sendt i to pakker (en pakke med reseptvarer og en med resten), så sjekk sendingsbekreftelsen du får fra oss nøye.
  • Om du har valgt PorterBuddy, vil pakkene dine ankomme samtidig, mens for "Pakke på hentested" og "På døren" med PostNord vil du få to ulike sporingsnummer - en for hver pakke.
  • For "Pakke på hentested" kan det i noen tilfeller hende at den ene delen av bestillingen din kommer frem til hentestedet før den andre. Sjekk derfor alltid sporingslenkene du får fra oss for å sikre at begge delene av bestillingen din har kommet frem til hentestedet før du drar og henter.

Hva blir prisen min?

Vi har tilgang til frikort og beregner samme egenandel som andre apotek. Vi kan også håndtere vedtaksresepter. Du bestemmer i ro og mak om du vil ha kjente merkevarer eller rimeligere alternativer (generika). Les mer om pris på ulike legemidler her.

Hvem kan få utlevert pakken min?

Det er i utgangspunktet kun deg selv som kan hente/motta pakker fra norske nettapotek.

Dersom du ønsker å gi en annen person fullmakt til å hente ut en pakke eller motta en pakke ved hjemlevering endrer du leveringsnavn/adresse i kassebildet (i samme vindu du fyller inn kortinformasjon).

Denne personen vil motta hentekode/SMS med varsel om levering. Denne personen må fremvise sin legitimasjon.

Dersom du har problemer med bruk av BankID er dette de vanligste utfordringene:

Har du glemt personlig passord? 

Løsning: Ta kontakt med banken din og be dem om å nullstille passordet ditt. Eventuelt kan du forsøke BankID på mobil. Noen banker krever ikke personlig passord ved bruk av BankID på mobil.

Får du BankID på mobil selv om du velger "kodebrikke"?

Løsning: Til venstre for "identifisering" finnes det en pil. Klikk på denne og velg "kodebrikke".