Gå til innholdGå til kassen

Reklamasjon og angrerett

Alle reklamasjoner og bruk av angrerett skal registreres/meldes ved å kontakte oss på Farmasiet.no på tlf 33 74 03 24, chat eller mail retur@farmasiet.no

I løpet av 1-2 virkedager vil du motta e-post med svar på søknad om retur.
Dersom saken din ikke løser seg har du også andre muligheter til å klage.

Hvilke produkter har jeg angrerett på?

I utgangspunktet har du 14 dagers angrerett på varer kjøpt på nett.
Av hensyn til hygiene eller kvalitet på produktene finnes det noen unntak:

  • Legemidler, både reseptfrie og reseptbelagte
  • Medisinsk utstyr
  • Intimvarer, for eksempel brystpumper (der forseglingen er brutt). Andre unntak er undertøy (truser/boksershorts), sexhjelpemidler og menskopp
  • Varer med spesielt kort holdbarhet, hvor dette kommer tydelig frem ved kjøp
  • Næringsmidler (mat/drikke)

Varer som ikke omfattes av angreretten er merket med aktuell kategori under "Kategori" i produktomtalens "Bruk og dosering". Om disse produktene likevel returneres, vil de ikke bli refundert.

Mangel eller skade på levering/produkt

Ved mangel eller feil i leveringen:

Ta kontakt med kundeservice på chat, e-post eller telefon, så avtaler vi videre håndtering. Har du mottatt feil varer må du sende oss bilde av varene som er mottatt til kundeservice@farmasiet.no, samt ordrenummer for raskest mulig håndtering.

Ved skade på leveringen:

Ta kontakt med kundeservice på e-post; kundeservice@farmasiet.no
Legg ved bilde av skaden(e), så avtaler vi videre håndtering.

Hvis en vare blir testet "OK, ingen feil funnet" eller "Skadet av bruker", kan du bli belastet med kr. 190,- i testgebyr og returfrakt.

Ved andre returforespørsler ta kontakt med kundesenter på retur@farmasiet.no eller 33 74 03 24.

Om du vil benytte deg av angrerett

Ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post: retur@farmasiet.no, så vil vi registrere henvendelsen din. Når henvendelsen din er behandlet, vil du motta en bekreftelse på godkjent retur, angrerettsskjema og fraktetikett.

Om du har fått levert pakken din til et hentested eller pakkeskap, og denne ikke er hentet, skal du likevel ta kontakt med oss for å få godkjent retur.

Når ordren kommer tilbake til oss vil du bli kreditert ordreverdien, minus returfrakt på 79 kr.

Klagerett

Dersom saken din ikke løser seg etter at du har vært i kontakt med vår kundeservice, kan du eventuelt klage til:

Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo

post@forbrukerraadet.no

Farmasiet vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning. Klikk her