Reklamasjon og angrerett

Alle reklamasjoner og bruk av angrerett kan registreres/meldes ved å kontakte oss på Farmasiet.no på tlf 33 74 03 24, chat eller mail retur@farmasiet.no

I løpet av 1-2 virkedager vil du motta e-post med svar på søknad om retur.
Dersom saken din ikke løser seg har du også andre muligheter til å klage.

Hvilke produkter har jeg angrerett på?

I utgangspunktet har du 14 dagers angrerett på varer kjøpt på nett.
Av hensyn til hygiene eller kvalitet på produktene finnes det noen unntak:

  • Reseptvarer
  • Medisinsk utstyr
  • Forseglet intimvare (der forseglingen er brutt)
  • Næringsmiddel

Varer som ikke omfattes av angreretten er merket med aktuell kategori under "Kategori" i produktomtalens "Bruk og dosering".

Les mer om angrerett her. (link to be set)

Mangel eller skade på levering/produkt

Ved mangel eller feil i leveringen:

Ta kontakt med kundeservice på chat, e-post eller telefon, så avtaler vi videre håndtering. Har du mottatt feil varer er det fint om du sender oss bilde av varene som er mottatt til kundeservice@farmasiet.no, samt ordrenummer for raskest mulig håndtering.

Ved skade på leveringen:

Ta kontakt med kundeservice på e-post; kundeservice@farmasiet.no
Legg ved bilde av skaden(e), så avtaler vi videre håndtering.

Hvis en vare blir testet "OK, ingen feil funnet" eller "Skadet av bruker", kan du bli belastet med kr. 190,- i testgebyr og returfrakt.

Ved andre returforespørsler ta kontakt med kundesenter på retur@farmasiet.no eller 33 74 03 24.

Angre før ordren er hentet

Etter ordre er sendt fra lageret:

Ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post: retur@farmasiet.no, så vil vi registrere søknaden din. Du vil få en e-post når søknaden er behandlet. Du trenger ikke foreta deg noe mot utleveringsstedet, da pakken vil bli returnert etter siste hentedato. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet.

Angre etter ordre er hentet

Du kan angre på kjøpet på forskjellige metoder.

  1. Du kan skrive ut ferdigutfylt angrerettskjema som var vedlagt kjøpet, og returnere til oppgitt adresse. Dersom du ikke har mailen så kan du fylle ut dette angreskjema.
  2. Du kan ta kontakt med vårt kundesenter for å få registrert din angrerett retur.
  3. Når du benytter angreretten må du selv betale returkostnaden.

Returadresse:

Farmasiet c/o Prime Cargo AS
Returavdelingen
Torvuttaket 26
1540 Vestby

Klagerett

Klagerett
Dersom saken din ikke løser seg etter at du har vært i kontakt med vår kundeservice, kan du eventuelt klage til:

Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo

post@forbrukerraadet.no

Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning. Klikk her